دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1402 - 00:02

هفته هجدهم لیگ برتر| شب دشوار پرسپولیس در خانه گاندو‌ها

هفته هجدهم لیگ برتر| شب دشوار پرسپولیس در خانه گاندو‌ها
پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی باید در خانه ذوب‌آهن برنده شود.
کد خبر : 898695

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۷:۱۵ فردا در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

پرسپولیس در حالی به دیدار ذوب‌آهن می‌رود که با ۳۳ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی جای دارد و برای ماندن در کورس قهرمانی نیاز به برتری در خارج از خانه دارد. سرخپوشان نسبت به دیدار رفت که با تساوی یک بر یک به پایان رسید تغییراتی داشته‌اند. مهم‌ترین تغییر این تیم روی نیمکت رخ داده و یحیی گل‌محمدی دیگر سرمربی نیست و اوسمار برزیلی دستیار وی، هدایت سرخپوشان را بر عهده گرفته است.

پرسپولیس نسبت به بازی قبلی هم تغییراتی خواهد داشت. شهاب زاهدی و نبیل باهویی از این تیم جدا شدند و در مقابل محمد خدابنده‌لو، اوستون اورونوف، عبدالکریم حسن و علیرضا بابایی می‌توانند با صلاحدید سرمربی به میدان بروند. اضافه شدن این نفرات به تیم اوسمار، می‌تواند شرایط را برای سرمربی برزیلی بهتر از قبل کند تا او بتواند برای تیمی که در خط حمله و دیگر خطوط تقویت شده، نتایج خوبی کسب کند.  

ذوب‌آهن که پس از شکست خانگی مقابل ملوان بندرانزلی در هفته شانزدهم، شاهد خداحافظی محمد ربیعی بود با مخالفت مدیرعامل کارخانه، شاهد ماندن سرمربی تیم شد. تیم ربیعی هفته قبل به دلیل حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا موفق به برگزاری دربی اصفهان نشد و برای دومین هفته متوالی میزبان شده است. این بار شرایط متفاوت است و گاندو‌ها نمی‌خواهند دومین شکست خانگی متوالی را متحمل شوند. حبیب فرعباسی، جلال مداحی، فرشاد محمدی مهر، سجاد آشوری و سعید باقرپسند این تیم را ترک کرده‌اند و در مقابل محسن فروزان، محسن آذرباد، احمد شریعت زاده، فریبرز گرامی، سعید کریمی و ارشیا سرشوق به جمع سبزپوشان اصفهان اضافه شده‌اند.

دو تیم پیش از این ۴۵ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که ۱۷ برتری نصیب پرسپولیس شده و ۱۲ پیروزی سهم ذوب‌آهن بوده، ۱۶ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. دیدار فردا از اهمیت بسیار زیادی برای هر دو تیم برخوردار است. پرسپولیس با برتری بیرون از خانه در کورس قهرمانی باقی می‌ماند و ذوب‌آهن هم با پیروزی می‌تواند خود را در جمع ۶ تیم بالای جدول ببیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته